Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2018

Ομηρικό Σχολείο



Πρόλογος 

Σχολεία που δεν προάγουν την Αρετή, την Ανδρεία, την Γενναιότητα, το Θάρρος, την Φιλοσοφία, την Αλήθεια, την Γνώση και Αυτογνωσία, την Πολιτική Αγωγή, την Αυτοπειθαρχία, την Αξιοπρέπεια, την Τιμή, την Αρμονία είναι άχρηστα.
Μέσα  από μια 16 ετή  διαδρομή στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε γυμνάσια και λύκεια, είχα την ευκαιρία να ζήσω από κοντά  όλα τα προβλήματα της παιδείας και τη χαρά να είμαι  κοντά στα παιδιά στην ηλικία του Τηλέμαχου και της εφηβείας.  Ήταν μια εμπειρία σημαντική και μοναδική.
Μόνα τους τα παιδιά, μόνοι  τους οι γονείς μόνοι τους  και οι δάσκαλοι μέσα σε μια κοινωνία που μαίνεται ο πόλεμος  των μεγάλων  πολυεθνικών.
Άχαρα βιβλία, τυποποιημένα ανούσια μαθήματα,  παπαγαλία, ελάχιστη κατανόηση και ουσία. Ταλαιπωρία για τα παιδιά, ικανοποίηση για τους δασκάλους, καμία.
Χαμηλό το επίπεδο  της αντίληψης και της ποιότητας της γνώσης στα περισσότερα σχολεία.
Κάποτε αυτή η εποχή,  θα μοιάζει με μεσαίωνα και θα φαίνεται στους τότε ανθρώπους, πολύ μακρινή.
Χρειάζεται μια μεγάλη αλλαγή στη παιδεία ριζική. Αυτό προϋποθέτει  και μια τεράστια  αναμόρφωση κοινωνική.
Και επειδή χρειάζεται, θα γίνει  σε συγχρονιστική ροή.

Είναι αναπόφευκτο στην εξέλιξη τη συμπαντική.

επίλογος

Παιδεία σημαίνει γιορτή και σχόλη, χαρά δημιουργία, παιγνίδι
γνώση αυτογνωσία πειθαρχία αυτοπειθαρχία, φιλοσοφία 
και πρότυπα  ιστορικά και μυθικά  υγιή, σε συνείδηση  ερμηνευτικά ανοδική.

Το παρόν βιβλίο είναι η πρόταση μου για τη διδασκαλία των Ομηρικών Επών
με νέο πνεύμα στα σχολεία και σύνδεση με τα υπόλοιπα μαθήματα των θετικών επιστημών, καλλιεργώντας και ενώνοντας και τις δύο αντιληπτικές  δυνατότητες των  ημισφαιρίων  του εγκεφάλου.
Χρειαζόμαστε περισσότερο  « Όμηρο»  στα σχολεία των  νέων, των  ΤΗΛΕΜΑΧΩΝ, ως Μέντορα σοφό, παιδαγωγό και  οδηγό και, καλύτερη κατανόηση  του ποιητή στη ζωή μας, να τη φωτίζει,  αστέρι φωτεινό και να μας δείχνει τον δρόμο με χαρακτήρα παιδαγωγικό.


Αστραία  ©©


1 σχόλιο:

  1. ΟΜΗΡΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 3
    2018 3
    ΑΣΤΡΑΙΑ 5
    αφιέρωση 7
    Πρόλογος 8
    Ομηρικό Σχολείο 9
    Περί Διδασκαλίας 11
    Ο Ρόλος των Αρχετύπων και Ειδώλων 15
    Η οδυσσειακή στρατηγική στη καθημερινή μας ζωή 17
    12. Ο Τηλέμαχος 18
    11. Ο Ονειρευτής 21
    10. Ο Διαλογισμός 23
    9.Το Πνεύμα 25
    8. Η Λογική 28
    7. Ο Κυνηγός 30
    6. Ο Παρατηρητής 32
    5. Το Σημείο του Βολέματος 34
    4.Η Ανακεφαλαίωση 35
    3. Η Αναδιάταξη 36
    2. Το Κέντρο 37
    1. Η Απόφαση 39
    Κίκονες 41
    Το πρώτο βήμα 44
    Εορτή Φιλοσόφων 46
    Σκόρπια φιλοσοφία ή …ένα Σημείο Αναφοράς; 46
    Η παιδεία της κρίσιμης ώρας 50
    Διυποκειμενική φιλοσοφία 52
    Οδυσσέας και Αγαμέμνων 57
    Η Λεοντή του Οδυσσέα 60
    Ομηρική Πανεπιστημονική 62
    Ομηρική Μαιευτική 64
    Σύμβολα και Ατενισμοί 66
    Γράμμα 68
    σε ένα παπαλάγκι καθηγητή 68
    Τηλεγραφικές Επιστολές 72
    Γράμμα σε ένα ΝΟΗΜΟΝΑ θεό 76
    Η ευδαιμονία της αναλογίας 79
    Η ευδαιμονία των χρωμάτων και των στοιχείων 82
    Η Πεμπουσία της Δύναμης 84
    Ενότητα και Διαχωρισμοί 85
    Ειρήνη και Πόλεμος 87
    Κυτταρική Μεμβράνη και Σύνορα 89
    Νευρίτες και Δενδρίτες 91
    Παγκοσμιοποίηση και Πολεμιστές 93
    Η Εφηβεία και η Σοφία των Ομηρικών Επών 95
    Περί Σοφίας 97
    Ταξίδι στη Γνώση 99
    Ασκήσεις Ισορροπίας 102
    Ομηρικόν Ταξείδιον 104
    Η απολογία των διανοουμένων 105
    Ο μικρός πρίγκιπας των λιονταριών 107
    Τα παιδία παίζει 109
    επίλογος 110
    Είπαν για την παιδεία 111

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Μοιραστείτε τις σκέψεις σας